ریفلاکس

غذاهایی که با بیماری بازگشت اسید به مری

(ریفلاکس) مبارزه می کنند

تعریف:

وقتی اسید معده به روشی نا مناسب و نادرست جریان پیدا کند – دوباره به لوله ای که گلو را به معده (مری) متصل می کند  بر میگردد که به ان ریفلاکس اسید گفته می شود. اگر  این مورد اغلب اتفاق بیفتد و بهتر نشود ، بیماری ریفلاکس معده (مری) نامیده می شود. علائم شامل درد قفسه سینه ، سرفه و مشکل در بلع ، به ویژه هنگام خوابیدن است. گاهی اوقات می تواند  باعث برگست تکه های غذایییا مایع ترش به دهان شما شود.

 

 

 

نقش غذا :

 

غذایی که  می خورید می تواند تأثیر بزرگی در ریفلاکس  داشته باشد. لیست طولانی از غذاهایی وجود دارد که ممکن است بخواهید  برای سلامت بدن خئد از آنها دوری کنید ، از جمله شکلات ، پیاز ، غذاهای اسیدی و گوشت قرمز. اما غذاهایی هم هستند که  ممکن است کمک کننده باشند  – یا حداقل باعث بدتر شدن آن نمی شوند.

 

 

 

 

سینه مرغ:

 

مرغ، نازک  و مملو از پروتئین  بوده و  هضم سینهان  بسیار آسان است. فقط اطمینان حاصل کنید که پوست را کامل برداشته و آنها را بپزیدیا تفت دهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

آب:

 

اگر ریفلاکس اسید دارید بهترین راه نوشیدن اب  است. نوشیدنی های قندی می توانند ریفلاکس  را تحریک کنند ، و الکل و آب میوه های اسیدی نیزاثر تحریکی دارند. نوشیدنی های گازدار می توانند باعث به وجود امدن گاز شده وسبب آروغ زدن شما شوند که ممکن است اوضاع را بدتر کند.

 

 

 

 

 

زنجبیل:

 

ریشه زنجبیل  می تواند به آرامش معده کمک کند. مقداری چای زنجبیل گرم بخورید البته  بدون کافئین چون کافیین می تواند ریفلاکس اسید را بدتر کند. یا مقداری زنجبیل خشک بجوید – فقط اطلاعات آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید مقدار زیادی قند نداشته باشد.قند زیاد مورد دیگری است که می تواند ریفلاکس را تحریک کند.

 

 

 

 

 

 

هندوانه:

هندوانه میوه کم اسید است که علائم شما را تحریک نمی کند. و هیچ چیزمانندیک هندوانه خنک  در یک روز گرم تابستان به شما شادابی و نیرو نمیدهد. طالبی و عسلک نیز گزینه های خوبی با میزان کم اسید هستند.

 

 

 

 

 

برنج قهوه ای:

 

به دنبال یک غذای فرعی هستید که ریفلاکس شما را تشدید نکند؟ برنح قهوه اییک کربوهیدرات پیچیده است ، یعنی هضم آن بهتر از کربوهیدرات های ساده مانند برنج سفید ، شیرینییا نوشیدنی های شیرین است – و این برای ریفلاکس بهتر است. فیبر اضافی در مقایسه با برنج معمولی نیز کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

بلغور جو دوسر:

 

صبحانه پر از محصولات  زمینی است: بیکن ، سوسیس ، پنکیک ، دونات و روغن که  همگی می توانند اوضاع را بدتر کنند. بلغور جو دوسر انتخاب بهتری است. فیبر فراوانی دارد ، شما را سیر می کند و به اندازه کافی نیرومند است که می تواند ساعت ها به شما انرژی دهد. اما موارد مضر را مشاهده کنید: خامه ، شکر ، شربت و میوه های خشک می توانند علائم را تحریک کنند. به جای آن  میوه تازه استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

سیب زمینیها:

 

این سبزیجات ریشه ای خوب هستند و برخی دیگر نیزمانند :هویج ، شلغم و جعفری مناسب اند . آنها پر از کربوهیدرات های پیچیده سالم و فیبرهای قابل هضم هستند. فقط آنها را با پیازیا سیر نپزید ، زیرا این مواد می توانند ریفلاکس اسید شما را تحریک کنند.

 

 

 

 

 

 

 

روغن زیتون:

 

بدن شما برای کار صحیح به چربی نیاز دارد ، اما غذاهای چرب می توانند علائم ریفلاکس را بدتر کنند. بنابراین بهتر است از مواردی مانند کره یا مارگارین دور باشید. به جای آنها ، یک چربی سالم مانند روغن زیتون را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. اما احتمالا شما می خواهید کمی ان را تست کنید  ، زیرا چربی و کالری دارد.

 

 

 

 

 

 

کاهو و کرفس:

 

ریفلاکس می تواند باعث ایجاد سنگینی ( گاز)در شما شود ، بنابراین از غذاهایی که باعث بدتر شدن آن می شوند مانند لوبیا و میوه خشک صرف نظر کنید. سبزیجات ملایم مانند کاهو و کرفس سالم ، کم کالری ، معده شما راحت هستند و گاز بیشتری ایجاد نمی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

رازیانه:

 

این عطر و طعم شیرین خفیف و دارای اسید کمی است که می تواند به آرامش معده کمک کند که هم دلیل و هم علائم ریفلاکس باشد. می توانید آن را بو داده و به عنوان غذای اصلی سرو کنید ، میتوانید همراه با غذا ان را تفت دهید ، یا آن را خلالی خرد کرده و به سالاد اضافه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + دو =