پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود چه کاری انجام می دهند؟

پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود چه کاری انجام می دهند؟

با کارشناس ما آشنا شوید:

برونیلدا نازاریو ، دارای دکتری پزشکی و سرپرست مدیر پزشکی  سایت(وب ام دی ) است.

او که در نیویورک مستقر است ، یک متخصص داخلی و غدد داخلی است (پزشکی که در زمینه مسائل مربوط به هورمون ها تخصص دارد).

او در مدیریت پیشرفته دیابت گواهی شده است. او همچنین در مورد پزشکی جایگزین و داروی تلفیقی *دارویی که همه ابعاد  بدن و سلامت فرد را در نظر می گیرد ، از جمله سبک زندگی ، آگاهی دارد.

 

به اندازه کافی خوابیدن:

 

 

عادتهای روزمره شما کلیدی براییک سیستم ایمنی سالم است. خواب یک ضرورت است نه یک تجمل.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید هر شب ۷ تا ۸ ساعت با کیفیت می خوابید.

اگر گاهی اوقات درخوابیدن مشکل دارید ، یک خواب کوتاه (کمتر از ۳۰ دقیقه) می تواند بخشی ازکمبود خواب را جبران کند.

 

 

یک خواب روزانه داشته باشید:

 

 

یک سری از کارها قبل از خواب می تواند بدن شما را برای خواب آماده کند ، که می توان اطمینان حاصل کرد که  شما بتوانید به راحتی و به اندازه کافی خواب خوبی داشته باشید .

ابتدا با خاموش کردن چراغ ها قبل از خواب ذهن خود را در مکان مناسبی برای خواب قرار دهید ، سپس بالش ها را مرتب کرده و ملافه های تخت خود را پایین بکشید تا خود را برای خواب آماده کنید.

یهتر است اگر این کار را همراه  با استحمام یا  نوشیدن مقداری چای بابونه انجام دهید تا آرام شوید

 

فعال باشید:

 

ورزش منظم را بخشی از زندگی خود قرار دهید. یک هدف خوب برای ورزش  حداقل ۵ روز در هفته   و کدت زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز است.

احتمالاً روزهایی خواهد بود که شما نمی خواهید این کار را انجام دهید ، اما تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است.

چه پیاده روی ، دوچرخه سوارییا وزنه برداری ، کاری را که دوست دارید انجام دهید پیدا کنید و هر روز زمانی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. این امر باعث می شود ورزش به یک عادت سالم تبدیل شود

 

 

مکان ویژه خود را پیدا کنید:

 

استرس می تواند بر سیستم ایمنی بدن و توانایی شما در مقابله با بیماری تأثیر بگذارد.

با انجام کاری که دوست داریدیا رفتن به جایی که باعث آرامش شما شود می توانید به مدیریت آن کمک کنید.

به عنوان مثال ، بیرون رفتن و ورود به طبیعت می تواند راهی عالی برای توقف ، نفس کشیدن و تعادل خود باشد.

 

 

 

 

هوشیار باشید:

 

بسیاری از ما فکر می کنیم که قرار است دائماً مشغول باشیم ، اما این واقعاً برای ما خوب نیست.

فکر نکردن به این مسیله و ممکن است واقعا  دشوار باشد ، بنابراین باید  با خودتان تمرین کنید تا به روش دیگری فکر کنید و عمل کنید . سعی کنید از زمان اتصال کوتاه ( اینجامنظور افکار و ذهن شلوغ است )  آگاه باشید.

وقتی این اتفان می افتد  ، یک قدم عقب بروید. برنامه هایی برای تلفن یا برنامه هایی از سازمان های مختلف  برای شما وجود دارد که می توانند در این امر کمک کنند.

 

 

تغذیه مناسب داشته باشید:

 

 

یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای عملکرد مطابق نیاز بدن می تواند تامین کند .

برنامه غذایی شما باید حاوی پروتئین همراه با هر وعده غذایی باشد – مانند ماهی ، مرغ ، توفو یا لوبیا. انواع میوه ها و سبزیجات را نیز دریافت کنید.

دوری از فست فود نیز مهم است ، زیرا می تواند باعث التهاب شود که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را مختل کند.

 

 

با منابع طبیعی همراه شوید:

 

اگر احساس می کنید با چیزهایی که خودتان میدانید سرحال و بهتر مشوید ، نیازی به مصرف مکمل ها ندارید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

به جای قرص ویتامین سی ، چای همراه با زنجبیلیا عسل را انتخاب کنید. هر چه پیرتر می شویم ، توانایی ما در مبارزه با میکروب ها می تواند کم رنگ تر شود .

اگر مشاهده کردید که بیشتر سرما می خورید ، سعی کنید به رژیم غذایی روی اورید . می توانید این رژیم را از چیزهایی مانند غذاهای دریایی و لوبیا تهیه کنید.

 

 

در مورد واکسن ها اطلاعات خود را به روز کنید:

 

برای اطمینان از اینکه همه تلاش خود را برای کمک به سیستم ایمنی بدن خود انجام می دهید ، مهم است که با ایمن سازی ها همراه باشید.

همه بزرگسالان باید در صورت عدم دریافت واکسن در نوجوانی، تزریق سالیانه آنفولانزا انجام دهند ، همچنین واکسن تی دپ (کزاز ، سیاه سرفه و دیفتری)و واکسن تی دی (کزاز و دیفتری) را هر ده سال یک بار انجام دهند .

بزرگسالان بالای ۵۰ سال نیز به واکسن هایی که آن هارا از زونا ، مننژیت و ذات الریه محافظت می کند ، نیاز دارند.

 

 

همراهان (قبیله)خود را پیدا کنید:

 

قدرت ارتباط با دیگران را دست کم نگیرید. معاشرت با افرادی که به آنها اهمیت می دهید می تواند استرس را کاهش داده و به نوبه خود برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد.

تماس هفتگی با خانواده و دوستان می تواند معجزه هایی برای سلامت روحی و جسمی شما ایجاد کند.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =