چگونه می توان فشار خون خود را بدون دارو کاهش داد؟

فشار خون

چگونه می توان فشار خون خود را بدون دارو کاهش داد؟

 

 

فشار خون بالا به طور شگفت آوری رایج است و حدود   ۴۶٪ از بزرگسالان آمریکایی رابه آن مبتلا هستند که آماری  بیش از ۱۰۰ میلیون نفر است.

 

و این یک تهدید جدی است. فشار خون بالا خطر حمله قلبی ، نارسایی قلبی ، سکته مغزی ، نارسایی کلیه و چندین مورد دیگر از مشکلات سلامتی تهدید کننده زندگی را افزایش می دهد.

در حقیقت ، فشار خون بالا باعث حدود ۱۰۰۰ مرگ در ایالات متحده در هر روز می شود. حتی بیشتر نگران کننده این است که بیشتر این مرگ ها قابل پیشگیری هستند.

فشار خون بالا تقریباً همیشه با تغییر در سبک زندگی و داروهای ارزان قیمت قابل درمان است ، با این وجود کمتر از نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا آن را تحت کنترل دارند.

 

سبک زندگی و فشار خون بالا:

 

کارشناسان پیشنهاد می کنند که با تغییر سبک زندگی ، ۵۰ تا ۹۰ درصد فشار خون بالا می تواند با موفقیت کاهش یابد.

در عمل ، اگر فشار خون بیمار خفیف افزایش یابد و عوامل خطر زیادی وجود نداشته باشد (مانند دیابت ، سیگاری یا بیماری قلبی ، سکته مغزی یا عوامل خطرزای متعدد قلبی) ، یک آزمایش ۳ ماهه از روش زندگی را توصیه می کنند که  تغییر به عنوان یک درمان اولیه است .

به بیماران اطلاع می دهند که بسیاری از این تغییرات می تواند به اندازه هر داروی فشار خون  موثر باشد.

برای بسیاری از بیماران  ، امکان اجتناب از مصرف دارو تا آخر عمر انگیزه قوی است ، و آنها حس می کنند که  کنترل  بر سلامتی خود دارند.

 

*در اینجا موارد  خاصی وجود دارد که به  بیماران توصیه می شود  برای کاهش فشار خون خود بر روی  آن تمرکز کنند:

 

فعالیت بدنی:

 

 

حتی میزان متوسط فعالیت بدنی نیز با گذشت زمان می تواند تفاوت چشمگیری در فشار خون شما ایجاد کند. اگر به ورزش عادت ندارید ، آهسته شروع کنید. پنج یا ۱۰ دقیقه در روز از فعالیت مورد علاقه خود

می تواند تنها آغازی باشد که شما برای ایجاد یک عادت ورزشی نیاز دارید و به شما امکان می دهد ۲ هفته و ۳۰ دقیقه در هفته فعالیت توصیه شده توسط دستورالعمل های ملی را افزایش دهید.

 

رژیم غذایی سالم:

 

 

من توصیه می کنم غذای کاملاً فرآوری شده (غذاهای بسته بندی شده که معمولاً سرشار از شکر و یا غلات تصفیه شده هستند) را قطع کنید.

مراقبت از مصرف نمک در صورت فشار خون بسیار مهم است ، اما به خاطر داشته باشید که بیشتر نمک رژیم های غذایی ما از غذاهای فرآوری شده و رستوران ها است.

 

 

 

کاهش وزن:

 

 

ثابت شده است که از دست دادن حتی ۵٪ از وزن بدن می تواند که به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد.

و  در ۱۰٪  موارد نشان داده شده است که به طور چشمگیری سایر شرایط بهداشتی مانند فیبریلاسیون دهلیزی را بهبود می بخشد. استراتژی کاهش وزن که  به بیماران توصیه می شود ، استراتژی است که در طولانی مدت جواب می دهد.

از قدرت پایدار ایجاد عادت های بهتر استفاده کنید. رژیم های غذایی محدود ممکن است در کوتاه مدت کار کنند ، اما نتایج آنها به ندرت دوام می آورند

 

مصرف محدود الکل (کمتر از یک نوشیدنی در روز):

 

 

 

یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که ۷ تا ۱۳ نوشیدنی در هفته می نوشند ۵۳٪ بیشتر در معرض فشار خون بالا در مرحله یک هستند.

 

کسانی که بیش از ۱۴ نوشیدنی در هفته می نوشیدند ۶۹٪ خطر ابتلا به فشار خون بالا داشتند.

 

سیگار نکشیدن:

 

 

 

ترک سیگار می تواند فشار خون را به میزان متوسط کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری قلبی در آینده را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

*علاوه بر این تغییرات در سبک زندگی ، از استفاده منظم از داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید و در صورت داشتن آپنه خواب( وفقه تنفسی در خواب ) ، آن را درمان کنید.

یکی از اتفاقات خوشایندتر در این روش  این است که بیمار بخاطر انتخاب سبک زندگی سالمتر قادر به کاهش یا حتی از بین بردن داروهای فشار خون است. اگر فشار خون دارید ، این درمان قدرتمند را از دست ندهید.

 

 

 

 

 

  1. TODD HURST, MD, FACC نوشته شده توسط :

متخصص قلب و عروق

AUGUST 20, 2019

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + چهار =